Új frontvonal nyílt Brüsszel és a magyar kormány között: közel 3 millió magyar érintett

2025. június 13. 17:52

Új javaslattal rukkolt elő az Európai Bizottság – brutális többletköltségekkel járna, ha bevezetik.

2025. június 13. 17:52
null

Magyarország elutasítja a tízévesnél idősebb autók kötelező évenkénti műszaki vizsgáztatását – írta meg a Magyar Nemzet

Magyarország nem ért egyet az Európai Bizottság azon javaslatával, amely szerint a tíz évnél idősebb autókat évente kellene műszaki vizsgára vinni. Ezt az álláspontot Nagy Bálint közlekedési államtitkár a Közlekedési Tanács legutóbbi ülésén hivatalosan is megerősítette.

Az Európai Bizottság átfogó módosítási tervezetet nyújtott be a 2014/45/EU irányelvhez, amely a járművek és pótkocsik időszakos műszaki vizsgálatát szabályozza. A javaslat célja többek között, hogy a technológiai fejlődést – például az elektromos és hibrid autók megjelenését – beépítse a vizsgálati rendszerbe. Emellett előírná, hogy 

a tíz évnél idősebb személyautókat (M1 kategória) és könnyű tehergépkocsikat (N1 kategória) évente kelljen műszaki vizsgáztatni. 

A tanács június 5-i ülésén tárgyalta először a tervezetet.

Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az ülésen elmondta: Magyarország támogatja azokat az uniós intézkedéseket, amelyek a közlekedésbiztonság javítását és a környezet védelmét szolgálják. Ugyanakkor az éves vizsgáztatási kötelezettség aránytalanul nagy pénzügyi és adminisztratív terhet jelentene a lakosság és a hatóságok számára – különösen azokban az országokban, ahol sok az idősebb jármű.

Magyarországon becslések szerint 2,5-2,6 millió személyautó 10 évnél is idősebb, az átlagéletkor 2025-ben 16,2 év, az autópark pedig 4,2-4,3 millió járműből ál.

Mivel a várható közlekedésbiztonsági és környezeti előnyök nem állnak arányban az intézkedés okozta terhekkel, Magyarország nem támogatja a javasolt változtatásokat.

Az ügyben nem csak Magyarország, hanem több más tagállam is aggályokat fogalmazott meg. A jogalkotási folyamat az EU illetékes munkacsoportjában folytatódik.

Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

 

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kombinator-0
2025. június 14. 13:34
azért arra kíváncsi lennék, hogy hány olyan baleset van, amikor "hirtelen elromlik" valami, pl. fék, vagy a kormány nem kormányoz (?van ilyen?) és emiatt baleset lesz ... szerintem ezeket vizsgán sem lehet kiszűrni, de talán egyáltalán nincs ilyen ... akkor meg mi a cél? ... ráadásul az emberek idiótának nézése látszik, hiszen ki nem viszi szervízbe a kocsit, ha bajt észlel??? ... ugyanez vonatkozik a jogsi életkorhoz kötésére ... van egy balesetszám, ami felett vizsgáztatni kell, csak azért, mert egy másik korosztálynál valamivel kevesebb? ... mennyi ez évi 1000 baleset? ... ki találja ki a számot? ... 800 az még jó, ennél több sok? van olyan korosztály, amelyik nem okoz balesetet? ... idióták ... sikerült 20 év alatt megutáltatni a rendszert
papalimapapa
2025. június 14. 11:04
Elég a IV. Birodalomból! Brusszelt szét kell zavarni, az EU-t fel kell számolni! Már régen nem az a deal, ami Adeneuer idejében az Únió létrehozását ösztönözte. Egy túlbürokratizált, liberálfasiszta ideológia által vezérelt vízfej, egy képességtelen senkikből álló gittegylet. Meg is szülte a maga Hitlerét, csak ez női alakban veri magát nap mint nap. Elég ezekből!
imreh-1
2025. június 14. 03:13
Igy akarnak munkatadni a bevandorloknak.Mert semmi mashoz nemertenek. Mint kanadaban a taxisok es a kamionosok 99% indiai.
Szerintem
2025. június 13. 19:42
Még jó darabig nem lennék érintett, de ez fasssság. Ha egy autó megfelel a műszaki követelményeknek, akkor az megfelel. A vadi új kocsinak is elromolhat a fékje, kormánya, bármije, az első héten is, az ilyesmi nem feltétlenül a kocsi életkorán múlik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!